Aanbevolen literatuur bij dit onderwerp

Artikelen over content marketing

Content marketing is een zeer meetbare manier om je businessdoelstellingen te behalen. Je zou het ook informatiemarketing kunnen noemen. De kern is het aanbieden van relevante informatie, via het juiste kanaal en voor het juiste publiek, om zodoende je doelgroep dichter aan je te binden. » Meer over content marketing.

Content marketing valkuilen: kennen is voorkomen!

Met alle hype rondom content marketing zou je haast denken dat het voor iedereen een grandioos succes is. In werkelijkheid zijn er een aantal valkuilen waar men, door onwetendheid, steeds intrapt. De vijf valkuilen die ik het meest zie beschrijf ik hieronder. Want kennen is voorkomen! #1 Geen duidelijke focus in de onderwerpen. Eerste indrukken […]

Hoe gebruik je content voor sales?

Contentmarketing moet uiteindelijk leiden tot sales. Maar hoe gebruik je content in het salesproces? In dit artikel een aantal suggesties voor het inzetten van content ter ondersteuning van het salestraject. Verkopen via social media Wil contentmarketing serieus genomen worden op managementniveau dan is er duidelijke taal nodig. Daarvoor is minder jargon en een duidelijke mening […]

Piramidemodel voor contentstrategie

Sinds het verschijnen van mijn boek Contentstrategie voor het web krijg ik met enige regelmaat de vraag of ik het piramidemodel uit het boek iets nader kan toelichten. Vooral het feit dat de doelgroep in dit model onderaan wordt geplaatst roept verwarring op. Men is immers vanuit de marketing- of communicatiediscipline gewend om éérst vanuit […]

Contentstrategie voor designers

De eerste indruk is een belangrijke graadmeter voor succes. Nog voor je content bekeken wordt heeft de vormgeving al verwachtingen opgeroepen over de waarde en inhoud. Een goed doordacht design is daarom onontbeerlijk in een succesvolle contentstrategie. Voor designers is de balans tussen creativiteit en consistentie altijd een uitdaging. Hoe ga je daar, in het […]

‘Steek geld in content, niet in Google.’

Emerce was zo vriendelijk om Karel Kolb en mij uit te nodigen om een stuk of zes roundtables over contentstrategie te hosten tijdens Digital Marketing Live. Onze insteek? Steek geld in content, niet Google. Goede content heeft meer waarde dan alleen een goede ranking in Google: het zorgt voor klantenbinding en draagt bij aan je […]

‘Laat je leiden door strategie, niet door media.’

Marketing 101: zoek uit wat je klant wil en geef hem dat. Maar wat als de klant zelf niet weet wat hij wil? Als je kijkt naar de campagneconcepten die gepitcht worden dan valt er één ding op, namelijk dat er vaak gepitcht wordt op basis van welke mediavorm nu populair is. Hyves er uit, […]

‘Bedrijven moeten denken als uitgever maar er geen willen worden.’

Hoe verschilt je contentstrategie voor online en offline media? Wat is de waarde van Print media voor online merken? Hoe organiseer je de redactie en houd je uitgeefformules in de gaten en hoe belangrijk is je logo hedendaags nog? Op die én meer vragen gaat Berend Jan Veldkamp van MT MediaGroep in tijdens dit case-interview […]

Contentstrategie voor het web

Klanten binden door interessante content te bieden? Wat je dan nodig hebt is een goede contentstrategie voor het web. Daarover gaat dit boek.

Content Marketing Strategie: betaal eerst jezelf, dan een ander.

Doel van content marketing is vaak waardeopbouw op lange termijn. Maar content maken gaat niet vanzelf; het kost tijd en moeite. Met knip en plak werk kom je er niet. Des te meer reden om bij je content marketing strategie goed te bedenken wie er het meest profijt van heeft. In Public Relations wordt vaak […]

Content Interest Index: meetbaar aan de slag met content.

Content, mits van goede kwaliteit, is de motor van je website. Het trekt en duwt mensen naar je website, houdt hun aandacht vast en doet ze bij je terugkomen. Goede content is essentieel voor het bouwen van een vruchtbare, duurzame relatie met je bezoekers. Maar hoe onderscheid je goede van slechte content? Het opstellen van […]