Artikelen over content marketing

Content marketing is een zeer meetbare manier om je businessdoelstellingen te behalen. Je zou het ook informatiemarketing kunnen noemen. De kern is het aanbieden van relevante informatie, via het juiste kanaal en voor het juiste publiek, om zodoende je doelgroep dichter aan je te binden. » Meer over content marketing.

Het hoeft geen paarse koe te zijn.

Inspirerend hé, die Seth Godin. Mr. Change Agent schreef een serie boeken die, kortweg gezegd, een gestalt-switch bij de lezer moet veroorzaken. The Purple Cow is een van die brokjes inzicht die, na verloop van tijd, op van alles en nog wat is toegepast. Maar het hoeft geen paarse koe te zijn wat de klok […]

Scoren met content marketing: hogere conversie in drie stappen

Scoren met contentmarketing vereist dat je content strategie geoptimaliseerd is voor meerdere niveaus. Converteer je vanuit het ene medium (bijv. Twiter) een stuk minder dan het andere dan is het belangrijk om je content strategie eens te herzien. In dit artikel vast drie handvaten om je op weg te helpen.

Wat is content marketing?

“Content marketing is het maken, aanbieden en verspreiden van content die aansluit op een vooraf geïdentificeerde behoefte om zo nieuwe relaties aan te gaan en bestaande relaties te versterken.” Dit betekent dus het zorgen voor de juiste content, voor het juiste publiek, op de juiste plaats, op het juiste moment. Direct, multimediaal en vooral vindbaar. […]

Bouwen aan een nieuwe klantrelatie met contentmarketing

De mediamacht verschuift richting de consument. Tegenwoordig heeft die consument genoeg platformen om verhalen, kennis en ervaring met de wereld te delen. Ongefilterd, zonder nuance of kanttekeningen. Consumenten zijn mondiger en beter hoorbaar geworden. Bepalen zelf wel of ze naar je luisteren.