Artikelen over onderzoek

Mobile apps: advertenties welkom, als de content maar gratis is.

Goed content wint je een hoop goodwill bij je doelgroep, zo blijkt ook maar weer eens uit onderzoek naar de mening van consumenten over mobiele advertentieformaten. Meer dan de helft van de (Amerikaanse) consumenten in het onderzoek geeft aan advertenties in mobiele apps prima te vinden zo lang de content maar gratis is. ‘App Experience’ […]

YouTube Ads: 70% skipt de reclameboodschap

In december 2010 introduceerde YouTube TrueView wat bezoekers de mogelijkheid gaf om pre-roll reclames te skippen na een aantal seconden. Adverteerders wiens video volledig bekeken werd (of >30sec) betaalden, de rest niet. Nu blijkt dat 70% van de bezoekers de mogelijkheid gebruikt reclameboodschappen te skippen hoewel de ‘drop-out rates’ uiteraard variëren per campagne. De minimale […]

Social media onder werktijd doet productiviteit toenemen

Twitter of Facebook onder werktijd is goed voor de creativiteit en de innovativiteit van werknemers. Dat concludeert TNS Nipo in ieder geval op basis van een twee jaar durend onderzoek naar social media gebruik op de werkvloer. Onderzoek van de University of Melbourne wees al eerder uit dat pleziersurfers op het werk zo’n 9% productiever […]

Statistieken mobiele internetplatformen in Nederland

Hoewel BlackBerry hét smartphone merk van 2010 is blijkt het merendeel van mobiel browsen via het iOS platform (Apple iPhone e.d.) te gebeuren. Ruim 56% van alle Nederlandse mobiele bezoeken naar sites die statcounter gebruiken komen via een Apple apparaat. Onverwacht populair is ook Symbian, met 16% van de bezoeken. Android volgt, ondanks de toenemende […]

Social media in de horeca: men zoekt vooral praktische hulp

Uit een onderzoek onder 650 horecaondernemers blijkt dat social media wél op de agenda staat maar nog weinig wordt ingezet. Zo geeft 45% van de ondernemers aan dat social media belangrijk is voor hun zaak maar zegt tegelijkertijd 38% op zakelijk gebied niets te doen met social media. Het ontbreekt volgens het persbericht vooral aan […]

Click Trough Rates voor de resultaten in zoekmachines

Met de invoering van Personal Search in Google wordt het steeds moeilijker om vuistregels te geven voor het percentage aan doorkliks (CTR) voor de topposities. Met behulp van Google software (Google Analytics en Google Webmaster) kun je wel uitzoeken hoe vaak je in de top tien bent gekomen en hoeveel er op je is doorgeklikt. […]

Branded communities leiden tot 71% toename in koopintentie

Universal McCann heeft onlangs het Wave5 rapport gepubliceerd – een internationaal onderzoek naar de ontwikkeling van het (social) web dat elk jaar wordt herhaalt. Een opmerkelijke vondst in deze editie was dat de ondervraagden die lid zijn van een branded community (of hyves / facebook pagina) aangaven dat het 71 procent waarschijnlijker was dat ze […]

Interactie op social networking sites verhoogt merkwaardering

Sociale netwerken zijn een uitstekende plek voor merken om hun klantrelatie hechter te maken, zo blijkt uit onderzoek van Universal Media. Ongeveer 30 procent van de internetpopulatie in Nederland is op een sociaal netwerk fan van een merk. Andere wetenswaardigheden uit dit onderzoek: Van de internetters in Nederland die zich op een sociaal netwerk bezig […]

Twitter converteert beter dan Facebook (Click Trough Rate)

Twitter heeft de naam een microblogging dienst te zijn. In de praktijk heeft Twitter meer te maken met nieuws delen en becommentariëren dan met vastleggen wat je aan het doen bent. Nieuw onderzoek bevestigt dat wederom nu blijkt dat Twitter een hogere CTR (Click Trough Rate) heeft dan Facebook bij het plaatsen van (nieuws)berichten.