Artikelen over public relations

Wat doe je met een community vol boze klanten?

Een boze klant is zelden prettig maar laat op internet een digitaal zwerfspoor na dat na verloop van tijd meer merkschade zal aanrichten dan die brandbrief naar de klantenservice. En wat als niet één boze klant dat zijn mening online ventileert, maar honderden? Via Twitter, Facebook of Fora kunnen zij eenvoudig (en snel!) hun stem […]

Wat zijn Paid, Owned & Earned Media?

Paid, Owned & Earned media. Als je in of met Public Relations bedrijven werkt dan zul je dit begrip vast af en toe hebben horen vallen. Mocht het weggezakt of nieuw voor je zijn dan hier een korte uitleg. Met behulp van onderverdeling in paid, owned en earned media kunnen marketing en pr professionals het […]

Reuters ontmoedigt journalisten scoops via Twitter te delen.

Een paar dagen geleden heeft Reuters haar social media beleid voor journalisten gepubliceerd. Het beleidsplan raad journalisten af scoops direct via Twitter te delen en waarschuwt dat je “digitale voetafdruk” het beeld van objectieve journalistiek kan schaden. Een kritische blik op het beleid van Reuters.