Artikelen over zoekmachineoptimalisatie

Negeren social media maakt je ‘onzichtbaar’ in zoekmachines

Je moet iets met social media, want het is er nu eenmaal. Dat lijkt in ieder geval de tendens in veel presentaties over social media te zijn. Misschien is het tijd om dat ‘het web is nu anders’ verhaal eens los te laten en met iets anders te komen. Het web veranderd immers voortdurend. Doe […]

Google breidt markup-ondersteuning voor meertalige websites uit

Meertalige websites zijn voor zoekmachineoptimalisatie een behoorlijke uitdaging. Zeker als de nuances in de taal (Nederlands/Belgisch bijvoorbeeld) relatief klein zijn. Met de ondersteuning van het ‘hreflang’ element helpt Google je enigszins bij het voorkomen van duplicate content. Multilingual templates Om te voorkomen dat sites als duplicate content aangemerkt werden lanceerde Google vorig jaar multilingual templates. […]

Google indexeert nu ook Facebook comments

Google heeft bekend gemaakt nu ook reacties op Facebook op te nemen in de zoekindex. Ook diensten zoals Disqus en consorten worden meegenomen in het zoekresultaat. Goed nieuws dus voor wie Facebook comments op zijn site gebruikt, deze reacties gaan voortaan meewegen in de ranking van je pagina’s. De ‘verloren’ comments Voorheen werden reacties die […]

True Intent Conversion Rate: conversies meten naar intentie.

Het meten van conversies, het aantal of percentage bezoekers dat een gewenste actie onderneemt, is cruciaal voor een succesvolle website. Zonder inzichtelijk te maken welke kanalen, acties of content converteert, tast je in het duister wat betreft het sturen van je marketingactiviteiten. Maar wat zegt het meten van conversies eigenlijk over je bezoeker? Om een […]

Content Interest Index: meetbaar aan de slag met content.

Content, mits van goede kwaliteit, is de motor van je website. Het trekt en duwt mensen naar je website, houdt hun aandacht vast en doet ze bij je terugkomen. Goede content is essentieel voor het bouwen van een vruchtbare, duurzame relatie met je bezoekers. Maar hoe onderscheid je goede van slechte content? Het opstellen van […]

Click Trough Rates voor de resultaten in zoekmachines

Met de invoering van Personal Search in Google wordt het steeds moeilijker om vuistregels te geven voor het percentage aan doorkliks (CTR) voor de topposities. Met behulp van Google software (Google Analytics en Google Webmaster) kun je wel uitzoeken hoe vaak je in de top tien bent gekomen en hoeveel er op je is doorgeklikt. […]