Interactie op social networking sites verhoogt merkwaardering

Sociale netwerken zijn een uitstekende plek voor merken om hun klantrelatie hechter te maken, zo blijkt uit onderzoek van Universal Media. Ongeveer 30 procent van de internetpopulatie in Nederland is op een sociaal netwerk fan van een merk.

Andere wetenswaardigheden uit dit onderzoek:

Van de internetters in Nederland die zich op een sociaal netwerk bezig houden met een merk, geeft 29 procent aan positiever te zijn gaan denken over het bewuste merk. […] Van deze internetters heeft 28 procent de intentie om de producten van een merk aan te bevelen. Het liefst interacteert men met merken gerelateerd aan computersoftware, gezondheid, reizen, film, en huishoudelijke producten.

Ofwel, na het lid worden van een branded hyve of facebook pagina of dergelijk is:

  • 29% positiever gaan denken over het merk;
  • heeft 28% de intentie het merk aan teĀ  bevelen aan anderen.

Uit het onderzoek blijkt dat er vijf belangrijke redenen zijn om als consument een relatie met een merk aan te gaan op een social networking site:

  • vermaak en tijdsbesteding;
  • educatie;
  • voorkeuren delen met anderen;
  • gratis content;
  • productinformatie.

Uitstekende redenen dus om met content marketing te gaan bouwen aan een nieuwe klantrelatie – een plenair stappenplan vindt je in de whitepaper content marketing.

[bron]

Auteur:

Datum: 20-10-2010

Goed artikel? Abonneer je net als meer dan 300 vakgenoten op mijn updates!