KISSinsights: met simpele vragen inzicht in je bezoekers

Waarom komen bezoekers op je site? Wat doet ze twijfelen om actie te ondernemen? Wat vinden ze eigenlijk van je site? Je web analytics pakket kan je een duw in de goede richting geven maar soms is het makkelijker om het simpelweg te vragen.

KiSSinsights: weten wat je bezoeker denkt? Vraag het gewoon!

Keep It Simple Stupid! (KiSS)

Soms zou je willen dat je de bezoekers die je ziet in Google Analytics ziet verschijnen wat meer kon vragen. Uit de data die web analyse software zoals Google Analytics verzamelt kun je veel halen maar lang niet alles is te verklaren. Bovendien loop je het risico dat je patronen denkt te zien die er eigenlijk helemaal niet zijn.

De tool werkt zo eenvoudig als de naam doet vermoeden. Je kunt, mits je een betaald account hebt, een vraag instellen aan je bezoekers. Die vraag kun je zelf invoeren. Bovendien kun je bepalen aan welke bezoekers je de vraag wilt stellen:

  • Iedereen
  • Terugkerende bezoekers
  • Iedereen die minimaal X pagina’s bezocht heeft
  • Ingelogde gebruikers
  • Bezoekers die minimaal X seconden op een pagina zijn gebleven

Leuke bonus is dat je een aangepaste Call To Action (CTA) kunt instellen voor bezoekers de je vraag beantwoorden. Je kunt dan bezoekers naar een andere pagina doorsturen (bijvoorbeeld een bedankpagina), een Facebook Like button tonen of een ‘follow me on Twitter’ knop laten zien. Je kunt het natuurlijk ook gewoon simpel houden en een bedanktekst weergeven nadat een bezoeker antwoord op je vraag heeft gegeven.

Kosten

De tool kost 29 dollar per maand. Er is een gratis variant, hiermee kun je geen eigen tekst instellen en is het aantal reacties beperkt tot 30 stuks.

Auteur:

Datum: 02-04-2011

Goed artikel? Abonneer je net als meer dan 300 vakgenoten op mijn updates!