Lex Magazine: iPad magazine voor advocaten

Samen met Meester Media werk ik regelmatig voor advocatenkantoren. Bijvoorbeeld voor de bouw van corporate blogs of het geven van social media training. Inmiddels zie je veel meer advocaten bloggen. Een prima manier is om juridische kennis te delen en nieuwe relaties op te doen. AKD (disclaimer: klant) doet dit bijvoorbeeld goed met hun juridische blog.

LEX-LANDSCAPE-1024x748-REVBij veel advocatenkantoren is het bereik echter vrij beperkt. Advocatenkantoren bieden hun blogartikelen alleen via hun eigen website of blog aan. Om die artikelen bij een groter publiek onder de aandacht te brengen, zijn we het LEX Magazine gestart. Mark Rosbergen van Meester media legt het concept uit.

Wat is LEX magazine precies?
LEX Magazine is een actueel, juridisch magazine. LEX is op dit moment al te downloaden. We bieden op dit moment drie thema’s: mededinging, leegstand en aanbesteding.

Wat voor content bieden jullie?
We maken in de eerste plaats een selectie van artikelen van advocatenkantoren over de verschillende thema’s. We maken hierover afspraken met die kantoren. Die artikelen combineren we met actualiteit over elk van de thema’s. Onze redactie maakt een selectie van actualiteit en verrijkt die nieuwsberichten. Zo komen we tot een dagelijks mix van achtergronden en actualiteit in een lekker leesbaar formaat.

Nog ruimte voor interactie?
In het magazine komt ruimte voor voor vragen en antwoorden. Dit stuk moet nog op gang komen. Dus als je vragen over bijvoorbeeld mededinging hebt, stel ze vooral. Je krijgt dan een antwoord van een van de deelnemende advocaten. Verder kun je zelf de artikelen delen via je eigen (sociale) kanalen.

Wat is het businessmodel?
LEX Magazine is gratis voor lezers en voorlopig ook voor de deelnemende kantoren. Het is natuurlijk een kwestie van bereik. Dat proberen we in het begin te krijgen door bestaande content te herbruiken maar we willen graag toe naar een model waarin gezamenlijk met de deelnemende advocatenkantoren de redactie voeren. Wij hebben een goed oog voor scorende artikelen, de advocaten leveren de inhoud.

Maar dat laatste model zal moeten groeien. Eerst maar eens wat bereik genereren, daarna zou ik toe willen naar een model waarin we afrekenen op basis van resultaat. Maar we denken ook aan het gezamenlijk met kantoren organiseren van seminars. Voor elk van de thema’s van LEX Magazine lanceren we themablogs. Dat geeft extra bereik voor de deelnemende advocaten en hopelijk extra downloads van LEX Magazine.

Auteur:

Datum: 02-01-2014

Goed artikel? Abonneer je net als meer dan 300 vakgenoten op mijn updates!